De Vries en Bosman beëdigd als lid van de Tweede Kamer

Albert de Vries (PvdA) en André Bosman (VVD), beide uit Middelburg, zijn donderdagmiddag 20 september beëdigd als lid van de Tweede Kamer. De Vries legde de belofte af (‘dat verklaar en beloof ik’), Bosman de eed (‘zo waarlijk helpe mij God almachtig’). Voor Bosman wordt het de tweede periode. De Vries begint als nieuweling en is nog tot 8 oktober wethouder in Middelburg. De Vries was niet zenuwachtig. “Al is het een behoorlijke stap van het gemeentebestuur naar het landsbestuur. Dat maakt wel indruk. Hoewel het ook gepaard gaat met de nodige poppenkast en daar heb ik niet zoveel mee. Ik wil het liefst zo snel mogelijk aan de slag.” Vandaag begint De Vries aan een introductiecursus. “Ik neem wel wat ervaring mee, maar kan nog een hoop leren.” Voor Bosman is het inmiddels gesneden koek. “Maar het blijft een bijzonder moment. Weer gekozen, weer verantwoordelijkheid.” Welke portefeuilles beide Kamerleden krijgen is nog niet bekend.

Een reactie plaatsen

Opgeslagen onder Kamerverkiezingen 2012

Geef een reactie

