Mede-oprichter PVV-Zeeland mogelijk gedeputeerde Limburg

Hoe snel kan het gaan? Roland van Vliet is sinds juni vorig jaar Kamerlid, richtte ondertussen samen met Europarlementariër Lucas Hartong de PVV Zeeland op en wordt mogelijk in maart gedeputeerde in Limburg.

Het is nog een als-als-verhaal, maar hij houdt er zelf serieus rekening mee. “Als de PVV het verwachte resultaat haalt in Limburg, dan ben ik in beeld als gedeputeerde”, reageert Van Vliet. De Limburger woonde bijna zeven jaar in Zeeland en werkte bij energiebedrijf Delta. Vanuit die achtergrond heeft hij in de PVV-Kamerfractie ‘Zeeland’ in portefeuille. Dat betekent overigens niet veel meer dan dat Van Vliet de contacten onderhoudt tussen Zeeland en de Kamerfractie van de PVV. Hij speelt bijvoorbeeld zaken uit het Zeeuwse door aan de verschillende woordvoerders, zodat die tijdens debatten beter beslagen ten ijs kunnen komen.

Als de PVV inderdaad de score in de peilingen weet om te zetten in echte zetels, is het nog de vraag of de PVV in het college van Gedeputeerde Staten komt. Van Vliet: “In elk geval word ik dan Statenlid in Limburg. Dat ga ik combineren met mijn werk als Tweede Kamerlid.” In dat geval zal hij in de Kamer niet alleen de belangen van Limburg behartigen, maar blijft ‘zijn hart ook bij Zeeland’, zoals hij zelf zegt. “Als ik de Kamer niet verlaat, blijf ik in de fractie woordvoerder Zeeland.”

Anders wordt het als de PVV wel in het dagelijs bestuur van Limburg komt. “Het is bijzonder jammer om de Tweede Kamer al zo snel te verlaten. Het Kamerlidmaatschap is een eervolle positie.”

Als Van Vliet gedeputeerde wordt en de Kamer verlaat, is nog niet bekend wie van de Kamerleden Zeeland in portefeuille krijgt. “Zeeland blijft altijd een speciale plek in mijn hart houden. Ik heb er vrienden wonen en kom er regelmatig. In die zin zal ik dus een band met de provincie houden. Ik ben er in elk geval trots op dat ik samen met Lucas Hartong de Zeeuwse afdeling heb kunnen opzetten. Die afdeling staat als een huis.”

1 reactie

Opgeslagen onder Kamerleden, Verkiezingen PS en Eerste Kamer 2011

Een Reactie op “Mede-oprichter PVV-Zeeland mogelijk gedeputeerde Limburg

  1. Het lijkt er steeds meer op dat het meer met ‘vreten uit de ruif’ te maken heeft dan echt iets voor de kiezers doen. Al die gecombineerde functies dat zou eigenlijk niet moeten kunnen. Niet alleen voor de PVV, maar voor geen enkele partij.

Geef een reactie

